MODELOVÝ ROK: | 2015 |
VELIKOSTI: | ML |
RÁM: | RIDE LITE-SINGLE |
VIDLICE: | ROAD CARBON COMP |
PŘESMYKAČ: | SHIMANO CLARIS D |
PŘEHAZOVAČKA: | SHIMANO SORA GS |
ŘAZENÍ PŘEDNÍ: | SHIMANO CLARIS |
ŘAZENÍ ZADNÍ: | SHIMANO CLARIS |
BRZDOVÉ PÁKY: | CARTRIDGE BEARING |
BRZDA PŘEDNÍ: | ROAD DUAL PIVOT |
BRZDA ZADNÍ: | ROAD DUAL PIVOT |
KLIKY S PŘEVODNÍKY: | FSA TEMPO 50-34 |
STŘEDOVÉ SLOŽENÍ: | INTEGROVANÉ |
ŘETĚZ: | KMC 8S |
NÁBOJ PŘEDNÍ: | OV ALLOY |
NÁBOJ ZADNÍ: | OV CASSETTE |
RÁFKY: | MERIDA COMP 20 PAIR |
KAZETA: | SUNRACE CS-8S 11-32 |
PLÁŠŤ PŘEDNÍ: | KENDA K1018 700 25 |
PLÁŠŤ ZADNÍ: | KENDA K1018 700 25 |
PŘEDSTAVEC: | MERIDA COMP OS -6 |
ŘIDÍTKA: | MERIDA ANATOMIC ROAD OS |
GRIPY: | ROAD EVA COMFORT |
HLAVOVÉ SLOŽENÍ: | BIG CONOID SEMI NECK PRO |
SEDLOVÁ OBJÍMKA: | MERIDA AERO 27 ALLEN |
SEDLOVKA: | MERIDA ROAD COMP SB12 27.2 |
SEDLO: | MERIDA RACE 5 |
Zadní odpružení často způsobuje problémy s lanky zadního řazení (např. tvorba oček, poškrábání rámu, těžký chod, nechtěné přeřazení), které jsou způsobeny pohybem zadní stavby během stlačení. Díky dvojité zábraně pomocí speciálních ukončení („Double Stop“) zůstává délka lanek vždy konstantní. Navíc „Down Tube Exit“ má velký otvor pro lanka ve spodní rámové trubce, proto se vyhneme neobratné manipulaci s vnitřkem vedenými lanky.
Neodpružená přední vidlice silničních modelů je vyrobena z karbonových vláken, u některých modelů v celokarbonovém provedení. Karbonové vidlice MERIDA výborně pohlcují vibrace při současně vysoké brzdné i boční tuhosti. Podstatně zvyšují jízdní komfort a přesnost řazení.
Díky své nízké hmotnosti si hliník stále drží silnou pozici při výrobě rámů. Inovativní tvary byly vytvořeny pomocí mechanického formování technologií TFS. Použitý materiál: hliníková slitina Racelite 6061.
Přepracované tvary rámových konstrukcí se speciálními vstupními/výstupními otvory pro vnitřní vedení brzdových nebo řadicích kabelů. „Čisté“ v dvou významech: Kolo vypadá uspořádaně a lanka jsou efektivně chráněna před vlhkem a špínou.
Kromě výborné funkčnosti nabízejí rámy MERIDA i přesvědčivý vzhled. Použití speciální svářecí technologie umožňuje vytvářet hladké svary bez dodatečného opracování a zeslabení svařeného místa.
Špičková hliníková slitina poskytuje velmi vysokou pevnost a zároveň nízkou hmotnost. Super lehké trubky s třikrát ztenčovanou tloušťkou stěn umožňují docílit jednak vzrušující výsledný tvar, ale navíc optimální poměr tuhosti ke hmotnosti (STW Ratio).
Kuželovitá hlavová trubka s horním ložiskem standardních 1 1/8“ rozšiřující se na širokou základnu spodního 1,5“ ložiska. V kombinaci s adekvátní vidlicí se stejně kuželovitým krkem přispívá k vyšší tuhosti rámu a vidlice a také k preciznímu ovládání.