MODELOVÝ ROK: | 2015 |
VELIKOSTI: | SM |
RÁM: | RIDE LITE-SINGLE |
VIDLICE: | ROAD CARBON COMP |
PŘESMYKAČ: | SHIMANO 105 D |
PŘEHAZOVAČKA: | SHIMANO 105 GS |
ŘAZENÍ PŘEDNÍ: | SHIMANO 105 |
ŘAZENÍ ZADNÍ: | SHIMANO 105 |
BRZDOVÉ PÁKY: | INTEGROVANÉ |
BRZDA PŘEDNÍ: | MERIDA ROAD COMP |
BRZDA ZADNÍ: | MERIDA ROAD COMP |
KLIKY S PŘEVODNÍKY: | SHIMANO RS500 50-34 |
STŘEDOVÉ SLOŽENÍ: | INTEGROVANÉ |
ŘETĚZ: | FSA F11S |
NÁBOJ PŘEDNÍ: | INTEGROVANÉ |
NÁBOJ ZADNÍ: | INTEGROVANÉ |
RÁFKY: | FULCRUM RACING SPORT |
KAZETA: | SHIMANO CS-5800-11 11-32 |
PLÁŠŤ PŘEDNÍ: | MAXXIS DOLEMITES 25 FOLD |
PLÁŠŤ ZADNÍ: | MAXXIS DOLEMITES 25 FOLD |
PŘEDSTAVEC: | MERIDA PRO CF OS -5 |
ŘIDÍTKA: | MERIDA ANATOMIC ROAD OS |
GRIPY: | ROAD EVA COMFORT |
HLAVOVÉ SLOŽENÍ: | BBIG CONOID S-BEARING NECK PRO |
SEDLOVÁ OBJÍMKA: | MERIDA AERO 32 ALLEN ST |
SEDLOVKA: | MERIDA CARBON H SB15 27.2 |
SEDLO: | MERIDA RACE 5 |
Zadní odpružení často způsobuje problémy s lanky zadního řazení (např. tvorba oček, poškrábání rámu, těžký chod, nechtěné přeřazení), které jsou způsobeny pohybem zadní stavby během stlačení. Díky dvojité zábraně pomocí speciálních ukončení („Double Stop“) zůstává délka lanek vždy konstantní. Navíc „Down Tube Exit“ má velký otvor pro lanka ve spodní rámové trubce, proto se vyhneme neobratné manipulaci s vnitřkem vedenými lanky.
Neodpružená přední vidlice silničních modelů je vyrobena z karbonových vláken, u některých modelů v celokarbonovém provedení. Karbonové vidlice MERIDA výborně pohlcují vibrace při současně vysoké brzdné i boční tuhosti. Podstatně zvyšují jízdní komfort a přesnost řazení.
Díky své nízké hmotnosti si hliník stále drží silnou pozici při výrobě rámů. Inovativní tvary byly vytvořeny pomocí mechanického formování technologií TFS. Použitý materiál: hliníková slitina Racelite 6061.
Přepracované tvary rámových konstrukcí se speciálními vstupními/výstupními otvory pro vnitřní vedení brzdových nebo řadicích kabelů. „Čisté“ v dvou významech: Kolo vypadá uspořádaně a lanka jsou efektivně chráněna před vlhkem a špínou.
Kromě výborné funkčnosti nabízejí rámy MERIDA i přesvědčivý vzhled. Použití speciální svářecí technologie umožňuje vytvářet hladké svary bez dodatečného opracování a zeslabení svařeného místa.
Špičková hliníková slitina poskytuje velmi vysokou pevnost a zároveň nízkou hmotnost. Super lehké trubky s třikrát ztenčovanou tloušťkou stěn umožňují docílit jednak vzrušující výsledný tvar, ale navíc optimální poměr tuhosti ke hmotnosti (STW Ratio).
Kuželovitá hlavová trubka s horním ložiskem standardních 1 1/8“ rozšiřující se na širokou základnu spodního 1,5“ ložiska. V kombinaci s adekvátní vidlicí se stejně kuželovitým krkem přispívá k vyšší tuhosti rámu a vidlice a také k preciznímu ovládání.